Länsförsäkringar har återigen de mest nöjda privatkunderna
16/11, 2016 kl. 16:44För andra året i rad tar Länsförsäkringar förstaplatsen när Svensk Kvalitetsindex (SKI) mäter försäkringsbolagens kundnöjdhet inom sakförsäkring och privatpension.
När sakförsäkringsbolagen rankas får Länsförsäkringar betyget 77,4 (branschsnitt 71,5) och blir bäst i branschen på privatsidan. Privatkunder med bilförsäkring rankar också Länsförsäkringar högst med betyget 78,2 (branschsnitt 72,8).
På pensionsmarknaden för privatkunder är Länsförsäkringar etta med ett kundnöjdhetsbetyg på 75,7 (branschsnitt 66,2).
– Det här är ett fint kvitto på att det vi gör i vardagen skapar värde för våra många pensionskunder, säger Lena Bogren.
I årets mätning frågar SKI också hur kunderna upplever att försäkringsbolagen arbetar med att förebygga skador kopplade till klimatförändringar. Försäkringsbranschen får generellt låga betyg.
– Vi får trots allt branschens högsta betyg, men som SKI uttrycker det ”utan att glänsa”. De här frågorna är några av våra viktigaste utmaningar och vi planerar att höja ambitionen ytterligare, säger Lena Bogren.
Läs mer om mätningen på Svenskt Kvalitetsindex webbplats
http://www.kvalitetsindex.se/report/svenskt-kvalitetsindex-om-forsakringsbranschen/
Denna artikel är publicerad på Läsarnas - 100 % medborgarjournalistik via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!