Uppslutningen var stor och det var många som sökt sig till Elite Grand Hotel i Gävle och ville lära sig mer för det kanske främsta verktyget när det gäller att bygga det personliga varumärket just nu.

Ulrika som etablerat sig som en av Sveriges ledande LinkedInambassadörer inledde med att pedagogiskt visa hur tjänsten fungerar.
Veronica Magnusson från Sandvik var på uppdrag i Europa men kunde uppkopplad på storbildsskärm både berätta och visa hur Sandvik gått från 0 till 100000 följare på LinkedIn och hur de använder LinkedIn och deras Business Plattform som affärsdriven HR med fokus på att hitta nya talanger globalt. Fördelen med att rusta alla medarbetare är att även säljpersonal och produktspecialister ”värms upp” till att arbeta med InfluencerMarketing. Sandvik har fått ökad kännedom bland nya talanger, som tidigare inte hade beaktat bolaget.

Författaren och inspiratören Jackie Kothbauer avslutade med ett mycket inspirerande föredrag ”Branding People for Success”. Där hon berättade om nätsmarta medarbetare, professionellt nätverkande som bygger affär och företagskultur, kunden som digital ambassadör. Varför jobbar du? Ingen vill jobba - alla vill leva. Ett bra jobb, en bra arbetsplats, ett bra gäng, en verksamhet som skapar värde i samhället. Hur åstadkommer man det? Vem jobbar du med? Vi behöver lära känna varandra mer och skapa en kultur som bygger Talent management och Employer Branding är den nya stora vågen var hennes budskap! 

Deltagarna liksom arrangören var mycket nöjda med eftermidagen.
– Totalbetyget från utvärderingarna blev 4,4 av 5 möjliga vilket jag är mycket nöjd med då det var en bred publik med med olika erfarenheter och från olika branscher, hälsar Ulrika.